Sunday, March 28, 2010

Zaman yang telah berlalu...



Thanks to my sahabat,Ahmad Ikhwan b Rosli for this picture.He gave me albums of our pictures' in MATRI since we were in form 1 up to form 5.He is kindda our batch photographer during our life time in MATRI.

This picture was taken when we were in form 5.Standing infront of the stage where the weekly assembly used to be held every Monday morning.

My closest sahabat,Allahyarham Muhammad 'Ammar was standing beside me.Seems like only both of us in the front line were seriously starring at the lens.Hehe.

I wondered why my friends used to say 'Ammar was the shortest in the class apart from 'Imran.Looking at the picture,it seems like I was at the same height as 'Ammar.Well,we got few similarities.

One more thing,although I was a 'school prefect'my shirt's colour was not really that blue compared to the rest of the prefects.The hue was merely to white.(got other story for that)

Just posting this picture as I missed Allahyarham 'Ammar very much.Although he is not by my side,he is still in my heart.

"Ya Allah,aku memohon pada Mu agar mengampuni dosa-dosaku,dosa-dosa sahabatku, 'Ammar dan sahabat-sahabat yang lain amnya.Beliau merupakan sahabat yang terbaik bagiku.Lapangkan dan luaskanlah kuburnya Ya Allah.Jadikan lubang kuburnya taman dari taman-taman syurga.Sesungguhnya aku kasih dan mencintainya kerana Mu Ya Allah.Pertemukanlah kami di akhirat kelak bersama para Anbiya',syuhada' dan para solihin yang lain....Aminn.."

11 comments:

imran-md said...

hmm...
klau mcmtu...
Ana nk cari n kaji tumbuhan atau binatang yg bleh mnambah ketinggian fikikal manusia...
hahaha

1 lg...
Ana nk doa pkai struktur ayat nta jgk..

"Ya Allah,aku memohon pada Mu agar mengampuni dosa-dosaku,dosa-dosa sahabatku, 'Ammar dan sahabat-sahabat yang lain amnya.Beliau merupakan sahabat yang terbaik bagiku.Lapangkan dan luaskanlah kuburnya Ya Allah.Jadikan lubang kuburnya taman dari taman-taman syurga.Sesungguhnya aku kasih dan mencintainya kerana Mu Ya Allah.Pertemukanlah kami di akhirat kelak bersama para Anbiya',syuhada' dan para solihin yang lain....Aminn.."

ukur kira said...

to imran:
Hehe..ok jgk tu.kaji juga cara2 nak gemok.Ana slim sngt sampai tak layak nak derma darah.

Eh pakai je struktur ayat ana tu.No need to seek permission

LuQMaN M.J said...

nak berisi juga :)

MuNsYi SaMa said...

ana ingat ana asyik kna dok blakang je bile bgambar..xtau nape..hehe

ukur kira said...

to Shu'bah:

Adakah nta cuba mengatakan yg nta dari golongan2 yang tinggi?or nta pemalu n suka menyempit di belakang or nta ni mmg suka berada di belakang?

Hehe..Ana tau la ana x setinggi nta.

Amin Misran said...

ape korang sembang2 pasal tinggi ni?

"inna akramakum 'indallahi atkokum"

Korang da lupe ke ayat ni? astaghfirullah...korang semua abg2 yg telah didik ana, no korang da go astray ni dah...

hahaha

jangan mara ye abg2 yg tak mcm abg2 sbb semua kecik2 kecuali syu'bah ja....

MuNsYi SaMa said...

nabil: astaghfirullah. tak penah ada niat walau sekelumit jua nk bangga diri ana tinggi. Tp..ana mmg tinggi, tu dok blakang.

amin: anta tak tgk lg nabil spin bola ping pong. die lompat lg tinggi dr anta lompat nk spike. hehe

ukur kira said...

to amin:
Ana pernah didik nta ke?nta pernah jd budak didikan ana ke?Seingat ana mcm x pernah ja...hehe

to shu'bah:
Apa pulak ana lompat utk spin bola p.pong lagi tinggi dr lompat nk spike vollyball.Nak tipu pun budget2 la shu'bah.x logik langsung.hehe

Ana tau la nta yg paling tinggi,lompat pun tinggi.Ana dh la 'terbantut',lompat pun mcm tak lompat ja...

Amin Misran said...

nabil: anta jadi sifu ana dlm diam...org kata "tarbiyah bil hal"

"Nak tipu pun budget2 la shu'bah.x logik langsung.hehe"

Penggunaan "budget" tu tak sesuai tp selalu mak ana kata "estimate"...haha

sebenarnya dua dua tak sesuai..

Syu'bah..ana da lompat makin rendah sbb ana tak training je...bole je ana meningkat...anta je yg tak mo train ana..hahaha..ana dari dulu hjt anta amik ana jadi adik angkat...

ukur kira said...

to amin:
Alhmdulillah..Moga ada saham untuk ana d akhirat nanti.

memang dua dua x sesuai utk karangan or essay (budget/estimate)..Tp ianya sesuai utk ayat tidak formal.Maka penggunaannya masih boleh di terima pakai.hehe

Nta nk jadi adik angkat shu'bah?Erk!
Tiba2 terus nak demam dgr statement nta tu.Sorry..I'm not opposing ur proposal utk jd adik angkat shu'bah,tp ntah..Ana rasa mcm geli geleman ja.Tlg la amin,nta dh besar dh.Shu'bah yg patut jd adik angkat nta..hehe

MuNsYi SaMa said...

ana nk jd biras leh la..haha