Sunday, February 7, 2010

Sharing moment

Yesterday night menyentuh hati saya.
Berchatting dengan sahabat saya yang saya sayangi dan kasihi kerana Allah,Adam Mohd Kadir.

Sebenarnya saya agak kepingin dan rindu suasana di MATRI.suasana bersama sahabat2 saya dahulu.Sukar sekali ingin bertemu dengan sahabat2 saya sejak masing2 bertebaran di Bumi Allah meneruskan perjuangan menuntut ilmu.

Kesannya,bila bertemu semula, saya jadi segan dengan mereka.Rasa macam ada barrier between us.Tak melawak ala-ala time dekat MATRI dulu.Rasa malu dll.

Maka malam tadi,sesi kongsi rasa dari hati ke hati bersama sahabat saya,Adam Kadir.Satu per satu kisah2 di MATRI bermula dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5 kami korek bersama.Hampir menitis air mata.(lelaki juga bisa menangis.Menangis itu tandanya hati hidup,Insya Allah)

Cumanya perlu ajak lagi sahabat2 yang lain yang agak close dan memahami i.e.akmal zaim,hafiz z.abidin,umar afifi,ali hanis dan lain2.(shbt2 mesir jgn kecil hati.Antum jauh la).Cerita2 silam membakar semangat utk terus bekerja atas jalan DnT ini.

Kenangan2 manis dan pahit bersama ketika d bumi wakafan.Amal Jamai'e bersama,bertugas dewan makan,jadi tekong yasin/al kahfi dll.Aahh..rindunya.

Maka dengan itu,ada perancangan susulan wahai sahabat2 sekalian.Kita perlu duduk bersama dan berkongsi rasa.Luahan hati ke hati.Semuanya untuk eratkan kembali ukhuwwah antara kita.Rindu betul untuk bertemu dan bersama antum.

Kepada Adam,nanti kita plan sama2 ek.Buat backpacking from wilayah tengah ke Utara ke.Camping ke..

Uhibbukum fillah...

3 comments:

Munsyi said...

ana xmampu nangis mcm anta. anta hebat. ana bile jumpa shbt2 gen10,penuh dgn ketawa je. lg2 bile masuk bab rakip. Jeles ngan gen11. T_T

Nabil MJ said...

Ana x nangis lg la shu'bah..
Ana kagum dgn batch nta.Happy go lucky.
antum ni dari dulu x hbis2 lg dgn rakip.kesian dia..

LuQMaN M.J said...

kesian rakip...
mentang2 la mcm seorang pelakon... :D


kena menangis selalu ..tnd hati kita hidup..
realiti masyarakat skrg hny mahukan hiburan yg melalaikan...bila berhibur, mst penuh dgn gelak tawa yg berlebihan...