Saturday, January 24, 2009

Information Kiosk

Teringat pulak zaman-zaman muda ketika di Pusat Asasi UIA (matrik) di PJ.. Nak kata saya banyak pengalaman sepanjang keberadaan saya,tak juga…

Orang kata saya katagori unlucky sebab dok dekat matrik 8 bulan ja.. Setahun pun tak sampai. Ala-ala fast track la ni..Hehehe..

Tapi saya rasa biasa ja.. Tapi banyak pengalaman ketika di sana. Maklumlah budak-budak Architecture ni pelik-pelik sikit.

Saya tak mau nak cerita sepanjang 8 months hidup di situ. Cuma nak kongsi-kongsi sikit cerita time Matrik.. Cerita apa?? Jom baca!!!

Alkisahnya waktu sem dua kot, kena buat project information kiosk. In group,Alhamdulillah..
So, group saya terdiri daripada…..Jenng,jeng,jeng…..

Azaril Shah, Syafiq Afzal, Amir Husaini,Asrul Afiq dan saya.
Designer kami ialah tidak lain dan tidak bukan….Asrul Afiq. Dia punya idea semua ni..Caiyok2 Afiq. Yang lain buat apa yang ditugaskan.perh.. Penat Subhanallah. Kejang habis otot-ototku yang tough nie. Yang bestnya kitorang buat happy je…(walaupun penat) Design pulak tukar on the spot. Consult dekat lecturer lain,bila buat, lain pulak…Afiq,Afiq…


Ini Afiq the designer...

Time hari presentation, saya diamanahkan untuk present..Mewakili ahli group yang lain.. Sebab apa saya yang kena present?? Tanyalah kawan-kawan se’group’ yang happening ni..Saya pun hentam kromo je lah. Sape suruh pilih saya..


This is my group members..Inilah kiosk kami..



Bersama studio master,madam Norliza Abdul Jalil.


Lecturer puji kiosk kami in terms dia punya structure. Kiosk ni kami buat guna board biasa jek. Ikutkan lembik la. Tapi dengan adanya Idea Afiq dan konco-konconya…Alhamdulillah..Kena ketuk, tekan etc. kiosk kami tetap berdiri megah.
Tapi our kiosk lack in terms of aesthetical values. Group Izyan, Man Jo, Joe etc. lawa la..Berukir-ukir..Mantap!!


Inilah team Izyan..Lawa tak??


Overall saya puas hati..
Time habis present, budak-budak lain pakat hancurkan kiosk tanda puas hati!!(lepaskan geram and nak rasa puas). Group saya,kami bukak elok-elok and simpan..Weh u all ingat lagi tak kita sorokkan dekat mana kiosk kita??

Dedikasi buat kawan-kawan se’group’ tahniah untuk kita sebab Berjaya buat n siap on time.. Walaupun di Main camp ni kita berbeza department, jangan lupa diriku disini…Isk3..(ayat sedey)

No comments: